Jak przetrwać jesień i zimę? Z tymi pomysłami dasz radę!


Nie wiem, jak Ty, ale ja w ubiegłym tygodniu czułam się tak, jakbym solidnie dostała obuchem w łeb! Najpierw choroba chłopaków i przymusowa rozłąka a potem tydzień deszczu i szarości za oknem. Zupełnie wbrew sobie i wbrew planom zamieniłam się w sennego i leniwego niedźwiedzia, który człapie z kąta w kąt, tu skubnie, tam mlaśnie i tylko szuka wygodnej gawry, żeby zapaść w zimowy sen i obudzić się punktualnie na wiosnę. Zazdroszczę miśkom …

Jeśli ktoś jeszcze dwa tygodnie temu łudził się, że lato w tym roku tak łatwo nie odpuści, to dziś raczej nie ma wątpliwości. Przyszła jesień a za nią niecierpliwie drepcze już zima. Będzie ziąb, szaro buro i ciemno. Skoro nie możemy przespać najbliższych 6 miesięcy, trzeba wziąć się w garść, nie marudzić, tylko wykorzystać aurę na naszą korzyść. I tak po tygodniu ziewania i sapania, po ciszy na blogu i ogólnej niemocy, wróciłam! Może jeszcze nie do końca rześka i uśmiechnięta od ucha do ucha, ale czuję powracającą energię i nawet jakąś taką niewinnie tlącą się radość. Ułożyłam sobie w głowie coś na kształt planu i pomysłów na chandrę. Dziś chcę się nimi z Tobą podzielić. Bo przecież jesień i zimę też można spędzić pięknie i ciekawie!

#1 Gry, zabawy, projekty. Słowem: Bliskość w Tworzeniu.

Nieważne, czy z dzieciakami, czy tylko we dwoje. Przygotuj spis ulubionych planszówek, zabaw i wszelkich pomysłów na wspólne zajęcia. Przez najbliższe miesiące będziemy spędzać więcej czasu w domu i najważniejsze, żeby go zupełnie nie zmarnować przez telewizorem. Choć oczywiście wspólne seanse też są ciekawą opcją. Spisz wszystko, co zapewni Wam dobrą zabawę. Co Was zbliży i umocni Wasze relacje. Rodzinne gotowanie, przygotowywanie ozdób andrzejkowych a potem świątecznych, wyklejanie albumu, gimnastyka, kalambury, puzzle, projekty plastyczne … Jeśli potrzebujesz pomysłów i motywacji, by regularnie realizować plan, koniecznie zajrzyj TUTAJ. To grupa wspaniałego projektu BliskoStwory, który w tym roku organizowany jest przez Kingę już trzeci raz! Masa propozycji na długie popołudnia i wieczory oraz wsparcie innych członków tej sympatycznej społeczności.

#2 Podejmij wyzwanie! 100 happy days.

Masz konto na Instagramie? Doskonale! Wyznacz sobie datę początkową i zacznij wyzwanie. Polega ono na tym, aby codziennie przez 100 dni dodawać zdjęcie, które oddaje Twoje szczęście. Poranna kawa, małe pulchne stópki czy mięsisty, ciepły koc – wszyscy i wszystko, co sprawia, że się uśmiechasz i odczuwasz radość. Nie dość, że w ten sposób odkryjesz, ile drobnych przyjemności dostarcza z pozoru nudna codzienność, to jeszcze stworzysz bank 100 cudownych wspomnień. Najważniejsze jest jedno! Musisz pamiętać o wyzwaniu codziennie i nie zapominaj o oznaczaniu zdjęć tagiem: #100happydays.

Nie masz konta na Instagramie? Możesz to samo zrobić w zaciszy domowym, bez zdjęć. Wystarczy słoik i małe karteczki. Codziennie zapisuj na nich miłe zdarzenie albo przyjemną myśl i wrzucaj do słoika. Po 100 dniach odczytaj wspomnienia a całość zachowaj na pamiątkę.

#3 Patrz na świat oczami dziecka.

Zabierz rodzinkę na spacer. Zabierzcie ze sobą koszyk i napełnijcie go znalezionymi skarbami: piękne, kolorowe liście, kasztany, jarzębina … Zbiory wykorzystajcie do wspólnego projektu. Pamiętacie jeszcze odrysowywanie ołówkiem liści na kartce albo tworzenie ludzików z kasztanów i zapałek? A może kawałek gąbki i przygotowanie stroika jesiennego?

#4 Zadbaj o nastrój.

W jesienno-zimowe wieczory nie ma nic przytulniejszego, niż własna kanapa, ciepły koc i widok palących się świeczek. Możesz postawić na zapachowe, które stopniowo będą uwalniać aromat wanilii, pomarańczy z cynamonem czy pierników. Idealna kombinacja, gdy deszcz stuka o szyby a śnieg zasypuje ulice.

#5 Dogadzaj sobie.

Dla mamy czas wolny to nie taka prosta sprawa, ale umówmy się: chodzi o wygospodarowanie czasu dla siebie raz w tygodniu, nie codziennie (choć i to każdej z nas się należy). Długa kąpiel, wieczór z książką, samotne zakupy, kino z koleżanką … Ty już wiesz, co lubisz najbardziej 🙂

To samo dotyczy małych, codziennych i smacznych przyjemności. Herbata z cytryną i miodem w mroźny dzień zawsze jest hitem, ale możesz też poszukać innych, ciekawych przysmaków. Gorąca czekolada, kakao, grzaniec czy cydr na ciepło. Albo pumpkin spice latte, czyli dyniowa kawa! Film z przepisem od Agnieszki zostawiam poniżej 🙂

#6 Zwolnij!

Korzystaj z możliwości odpoczynku, pozwól sobie na gorszy dzień. I dbaj o siebie! Niesprzyjająca aura, brak świeżych, sezonowych owoców i warzyw oraz brak słońca – wszystko to sprzyja gorszemu samopoczuciu i z pewnością nie pomaga w walce z zarazkami. Dlatego myśl o sobie częściej niż zwykle 🙂

(zdjęcie główne: flickr.com; autor Alexander Mueller. Pozostałe: pinterest.com)

Previous Tak było!
Next HSM, czyli wyjątkowy typ mamy. Może też nią jesteś?

Suggested Posts

Matka też człowiek, pamiętasz?

Momenty rodzicielstwa, które sprawdzają Twoją cierpliwość.

Twoje typowe teksty, które doprowadzają faceta do szału.

Zdania, których nie lubimy słyszeć …

Na śniadanie.

Moje biuro domowe (vol. 2).